суббота, 17 сентября 2011 г.

amitech homelink::Selesai juga kursus ini dimana saya dipilih oleh jph untuk kursus ini amitech homelink

amitech homelink amitech homelink::Selesai juga kursus ini dimana saya dipilih oleh jph untuk kursus ini.
Atas kriteria apa saya dipilih, saya tidak tahu.
Tapi apapun bangga saya antara yang terpilih.
Kursus ini telah berlangsung di mai farm, kalumpang pada 3 dis 8 dis 2007.
Pengalaman dan ilmu yang di perolehi di sana sangat bermakna, bernilai dan berguna untuk saya aplikasikan dalam penternakan kambing saya ini.
Majulah kambing untuk semua.
Satu dokumen bertulis yang menerangkan secara menyeluruh tentang perniagaan atau projek yang hendak dijalankan.
Merupakan pelan induk perniagaan yang menerangkan kajiankajian yang telah dibuat dan langkahlangkah yang akan diambil pada masa hadapan untuk membangunkan perniagan, ramalan dan jangkaan serta caracara pelaksanaan strategi perniagaan.
Membolehkan usahawan melihat dan menilai projek secara objektif, kritikal dan praktikal.
Menjadi garis panduan untuk pengurusan perniagaan.
Mengkaji dan menilai sama ada projek yang akan dilaksanakan berdayamaju atau sebaliknya.
Meyakinkan pihakpihak tertentu terhadap ideaidea perniagaan dan sebagai asas bagi cadangan pembiayaan.
Mengagihkan sumbersumber yang terhad dengan lebik baik.
Jadual pelaksanaan projek 11.
Latar belakang pemilik 12.
Pendaftaran perniagaan modal permulaan, modal dibenar no.
Mengkaji arah aliran pasaran dalam industri bagi perniagaan yang dijalankan.
Kelebihan perniagaan jika dibandingkan dengan pesaing dari segi, kualiti, harga, lokasi, imej dan sebagainya.
Faktorfaktor yang boleh menarik pelanggan.
Tawaran harga dan sebagainya.
Rancangan kewangan bahagian ini bertujuan untuk mempastikan sejauh mana kebenaran andaianandaian yang dibuat berkaitan dengan pasaran, jualan dan koskos yang terlibat.
Jadual pelaksanaan projek untuk menunjukkan peringkatperingkat pelaksanaan sesuatu projek.

Комментариев нет:

Отправить комментарий